onsdag 31. mars 2010

Spy kjerr. I komoden.

Halvdan Svarte historien må ha blitt ganske omfattende.
Rundt 1920.
Og Lise og Mathias kan antagelig kalle seg de første Black Metal fantastene.

Halv Tom Spiker.

Det ledet mot Halvtan Svarte og Halvtom Svarte.
Det ble brukt svarte spiker.
Til bilder. Familiebildenes historie i dette bygget er ganske sikkert preget av det.

Og Mathias på Brøttum som lagde sine Ko-moder brukte sorte skruer.

søndag 28. mars 2010

"Vei er rød"

Betydningen henger i forhold til Astris dagbok sammen med rødfargen på kantene av dagboka.
De må være tilføyet senere.
Det samme må også kontrakten til slutt.

Og da er det mulig å se en link til Lises bok Under Åpen Himmel av Kristian Schelderup.
Her er den øvre delen farget rød.
Og Lise har skrevet under inne i boka.

Det er mulig å tolke det som at hun var kommet til erkjennelse av fortiden.
Men det er desverre også mulig at hun hadde funnet nye ofre.

Meg.

Det kan ha vært på den tiden moren min startet med hårlokker klistrert til bilder, skrevne kampnotat til faren min på baksiden av sine egne bilder.
Moren min var styrt av henne.

lørdag 27. mars 2010

Hva er Mathias' komoder utrykk for?

Det er et forsøk på å sette sammen noe du vet du har maltraktert fullstendig.

Jeg er den som knuste Annes komode.

fredag 26. mars 2010

Jadda.

Jeg har som dere sikkert vet vært på utkikk etter spor.
Ikke etter noe bestemt.

Men det har vært en liten merkverdighet som har dukket opp.
Anda.

En blomsterpotte.
Noen små nusselige hvite figurer.
Dynetrekket der Mathias' viking-seng lå.

Det var noe forferdelig galt.

Og plutselig forsto jeg det.
De to utstoppede endene som sto på mors veranda.

En eller annen skurk hadde satt dem igjen der som en siste hyllest til Mathias.
Odd kanskje?
Du er en forbryter Odd.
Du er antagelig skyldig i Donald Duck pga det du gjorde.
Om ikke Hitler.

Mathias har gått igjen på Askim noen år etter at Odd døde og forlangt at noen gjorde noe med de jævla endene.

"Send militærtromma! Gjør hva faen som helst bare noen kan kaste de selvavslørende idiotiene!"



Apropos:
Vil dere vite om flere av mine dildoer og butt-plugger?
Forklaringen på "Lysrør"-tematikken f.eks?

Nei.
Vi venter til interessen viser seg.

Greit Lise. Vi prøver på nytt.

Lise giftet seg.
Fortalte Mathias om Halvtan Svarte og Brandbu.

Mathias hadde plutselig fått et argument og en bra angrepsposisjon mot Anne.

Halvt Anne.
Svarte.

Han benyttet Annes symbolikk med sort pengeskrin (eller pung) og røde vegger på skrinet han lagde.
Halvt Anne. Yes indeed.
Og han ga dem dermed også Vikingsenga.
Symbolikken er mulig å kjenne igjen både på utsiden og selve boltene.

Det kan være dette som fører mot Hesteknull-bordet og Ko-moten.
Han er så stolt over Lise at han gir alt på båten.

Dette er Mathias boks.

Alle Komodene, og symbolikken går igjen andre steder også, har 4 skuffer.
Og det er 4 bolter inne i Lises pengeskrin.

Det må bety at dette var Mathias gave til brudeparet, som hadde bestemt seg for å benytte Annes historie, og da spesielt Judas-myten med pengesekk, litt mer konkret og konsist.

Til å tjene penger.

Det må bety at skrinet satte Lise Froger på ideen med Halvtan Svarte.
Mathias symbolikk er uforståelig sett som annet enn jødehat.
Halvtan ga en alternativ tolkning.

After Eight klokkas historie etter min fars død...

Moren min må ved ett tilfelle ha forsøkt å sette sin egen gamle klokke der.

Men det er ikke plass.

Hun hadde bare et alternativ.

Og det var komoden med bildekonstellasjonen over.
Hun måtte vente til jeg døde før hun kunne sette sin egen klokke der.
Dessuten impliserte det via bildene hele slekta.
Så jeg "fikk" den gamle klokka hennes.

Og passet som rett og riktig er på den.

Og nå står den på det som må ha vært mors egentlige komode.