fredag 26. mars 2010

Dette er Mathias boks.

Alle Komodene, og symbolikken går igjen andre steder også, har 4 skuffer.
Og det er 4 bolter inne i Lises pengeskrin.

Det må bety at dette var Mathias gave til brudeparet, som hadde bestemt seg for å benytte Annes historie, og da spesielt Judas-myten med pengesekk, litt mer konkret og konsist.

Til å tjene penger.

Det må bety at skrinet satte Lise Froger på ideen med Halvtan Svarte.
Mathias symbolikk er uforståelig sett som annet enn jødehat.
Halvtan ga en alternativ tolkning.

After Eight klokkas historie etter min fars død...

Moren min må ved ett tilfelle ha forsøkt å sette sin egen gamle klokke der.

Men det er ikke plass.

Hun hadde bare et alternativ.

Og det var komoden med bildekonstellasjonen over.
Hun måtte vente til jeg døde før hun kunne sette sin egen klokke der.
Dessuten impliserte det via bildene hele slekta.
Så jeg "fikk" den gamle klokka hennes.

Og passet som rett og riktig er på den.

Og nå står den på det som må ha vært mors egentlige komode.

Aff terr. Ate!

Klokka med to bilder av fars foreldre var en symbolsk knebling av faren min.
Umulig å forstå hvis du ikke skjønte bikkje-komoden og navnhenvisningene til mors familie.
Med Oss Kar på fars side som en total fastsettelse.

Sett på den måten gir det et bilde av faren min som Motstandsmann.
Han kan ha vært en fortsettelse etter Mathias sett som undersøkelse av hva som foregikk.
Han er dermed den Andre Politimannen.

Når det gjelder den første må det henspille på Pengeskrinet.
Og selv om det opprinnelig kan ha vært Lises er det mye som tyder på at det går helt tilbake til Anne.
Selv om det ikke er det opprinnelige skrinet.

Det er det problematiske med Anne hvis det er tilfelle.
Hun hadde laget en symbolsk motsats til Seth-problematikken og sortes møte med hvite.
Det er ganske sikkert ikke den opprinnellige meningen, men ettersom Lise ble ført mot Halvtan Svarte er det ting som tyder på at Anne hadde klart å anskueliggjøre et problem.

Det opprinnelige skrinet kan ha vært sort med røde vegger.
Den totale symbolske motsatsen til Sort-Hvit.

onsdag 17. mars 2010

Hm?

Nei, pedofile fantasier mellom en far og en datter har jeg ikke engang forestilt meg.

Jeg er da ingen gris heller.

At Jens Bjørneboe ganske sikkert lå med både mindreårige jenter og gutter antar jeg.
Han hadde ikke inrømmet å si feil kjønn (det dreide seg egentlig om en mindreårig gutt, beskrevet i en av Bestialitetens Historie).

Men dere trengte vel strengt tatt ikke legge inn et ekstra eksemplar av Norge, Mitt Norge i min eske med avlagte bøker på loftet.

Eller anser dere meg for en Landsviker?
Norgesflagget?

Jeg har tross alt kun lest pornografiske blader og bøker, kikket litt på porno på internett.
Det kan da vel ikke være så farlig?

tirsdag 16. mars 2010

Palme linken mot min mor

Pal Me.

Hun må ha visst at de fleste var totalt uten slektsforhold med henne og at de fleste på ett plan hatet henne.

Ja.
Vi må derfor gå ut fra at hun gjorde dette, holdt slekta sammen, fordi hun så dem som resultat av noe hun selv kjempet med.
Hun kan selvfølgelig også ha gjort det ren Ondskap.
Men selv i ren ondskap ligger det noen lysglimt.

Men dette er opplagt umulig å se eller skjønne for en utenforstående.
Jeg gir faen i hennes beveg-grunner.

Palmelinken fra min side er som Lise og begravelsesagenten kommenterte:
De lever lenge og trenger ikee å vannes så mye.
Velg selv rekkefølgen de sa det.

søndag 7. februar 2010

Så, Bestemor

Hvordan har din dag vært?

A rainy day.
Else fine.

Det er bra.
Du får hilse.

onsdag 28. oktober 2009

Nein! El even????

En jente jeg kjente hadde død i jula 1999. Hun het Ellen. Jeg følte meg ansvarlig for det som hadde skjedd.
Jeg drev en kiosk, og terroranslagene minte meg dobbelt om dette.
7-11 kan faktisk bevisst ha blitt snudd av amerikanske myndigheter som en bearbeidelse.
11-9 ble 9-11.

Det kan umulig ha hjulpet på terrorbekjempelsen.

Det har ikke vært mulig å bli bevisst dette før nå.
Jeg driver ingen kiosk lengre.
Men det igjen fikk meg til å tenke på en ny symbolsk mening med 11-9.
Og det er det lille ordet El.

El er den siste stavelsen i Israel.
Og opprettelsen av Israel (symbolsk gjort av nazister i "samarbeid" med jøder) kan også sees som en fastsettelse eller virkeliggjøring av ordet El.
Sett som en generell revning av jødedommen, kristendommen og benyttet bevisst av nazistene før utrenskningene.

Det som fikk meg på ideen er fakumet at vi blir preget av våre egne navn.
David Jones knyttet seg til jødene.
Etc.
Eksemplene er uendelige.
Og dette skjer fordi vi vanskelig kan være bevisst eller takle den meningen våre navn har på oss før vi har kommet så lang at vi ser resultater av det.


Det samme gjelder Elektrisiteten.
Vi lever med den overalt som en selvfølge.
Vi er plugget til den i enhver sammenheng.

I overvåkningens tidsalder er det mulig å koble seg til nettverk og datamaskiner via strømmen.

Jeg anser det som en konkret mulighet at El i Elektrisitet førte til en oppvåkning om Israel-navnet. Konstellasjonen Is-Ra-El må nødvendigvis ha blitt svekket ettersom betydningen kan sees som Isis-Til (el)-Ra. Ett eksempel er Strauss' Elektra-opera som handler om en hysterisk datters hevn over sin fars død. En gresk myte, men svært lett å koble til jødenes "mord" på Jesus.

Ra sett som Solgud har blitt nøyaktig lik Til-tilføyelsen i Israel.


.
.
.


Det fører til en konklusjon:
Hvis vi anser David, men særlig Dylan som en ("symbolsk") tilegnelse av nazistiske metoder og overvåkning, og dermed ( i sin allmakt i Usa) kan sies å ha oppnådd en hevn er det mulig at medsammensvorne ikke anså seg ferdig med sine hevntokter.

El even? Nein!